torsdag 29 november 2007

09:30 skulle jag vakna. 09:30 går min radio igång. Volymen höjs mer. Och mer. Och mer. Till slut ligger jag i sängen, cptrött, och lyssnar på Ken jävla Ring's nya låt på P3, på volym 7. Och det ska jag tala om, att volym 7 är inte att leka med. Volym 3 är lagom om man ska lyssna helt normalt. Volym 7 är insane och har man endast om man är full. Jag var inte full i morse. Jag vaknade till Ken jävla Ring. På volym 7!

Nu har det gått en timma och en kvart sen mitt, minst sagt, helvetiska uppvaknande. Det enda jag hunnit med att göra, är att läsa diverse bloggar. Bland annat upptäckte jag denna artikel hos en bloggare. En 17-årig WoW:are som ska tvångsomhändertas på grund av sitt spelberoende.

"Han har isolerat sig från omvärlden och skaffat en icke acceptabel dygnsrytm”

Fast, isolerat sig från omvärlden har han ju knappast gjort. Att spela World of Warcraft är motsatsen till asocialt, även om det är virtuellt. Jag spelar inte WoW själv, så jag tänker inte dra en A4's lista på fördelarna med att spela det. Dock vill jag påstå, att det är ett intresse som vilket annat. Kan det gå överstyr? Ja. Borde man tvångsintas för sitt spelberoende? Nja.
Jag hoppas innerligt att det finns andra vägar att gå; att barn och ungdomar inte ska behöva tvångsintas på grund av ett spelberoende som gått för långt. Hur vet man förövrigt vart gränsen går? Att ha rubbad dygnsrytm lär han inte vara ensam om. När jag gick på högstdiet la jag mig sällan före 03.

Jag måste avbryta mina o så intressanta tankar om ovannämna artikel och klistra in några rader från MSN.

Heidi säger:
Jag går och dränker mig nu. herrå.

lars_!#"¤ säger:
dra inte

lars_!#"¤ säger:
cpfitta

***

Heidi säger:
Jag hatar att jobba. Jag hatar att jobba och jag hatar att kliva upp. Det är det värsta jag vet.

Jooel säger:
Mhm. Men man vänjer sig ju.

Heidi säger:
NEJ! Jag vänjer mig inte!

Heidi säger:
Mitt liv ska inte gå ut på att jobba. Mitt liv ska gå ut på att äta, sova och vara tjock. Helst samtidigt; ligga i sängen och äta, och bli tjock.

Jooel säger:
Och så masserar jag dina bröst samtidigt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju så sjukt jävla skön! Skrattade så jag höll på att avlida! Snälla fortsätt blogga! Jag lägger till dig på favoriter redan nu! Kramar från Jill

Anonym sa...

neil frames purposesee achievable line pulsating skilled bishops rain agrochemical closely
lolikneri havaqatsu