måndag 29 oktober 2007

"Börja med mobil bloggning!" Vadå mobil bloggning och vadå MSN i mobilen? Okey, jag förstår att alla kanske inte alltid har tillgång till internet (via dator) hela tiden, eller ens särskilt ofta. Det är okej, er förlåter jag. Men ni andra, som måste sitta på bussen på väg från skolan, där ni precis spenderat alla era raster vid en av skolans datorer, och skriver till varandra genom MSN i väntan på att komma hem och väl där sätta er framför eran laptop och döchatta med varandra (döchat; prata om ingenting via internet).

LG2S har kommit på grejen. Här hittar du roligare saker att göra på Youtube än att söka på taggar som "Americas new pre-teen-star". Det krävs dock att du är uttråkad och uppskattar de mindre sakerna i vardagen. Såsom otroligt löjlig skadeglädje från när en 14-årig invandrarkille (ja, jag var tvungen att skriva ut att han faktiskt var en invandrare) gör slut med en "svennebrud". Påpekas bör att jag inte skrattar åt att han gör slut med henne ett otal gånger via MSN, jag skrattar åt att han tror att han är så ph-at när han gör det och försöker visa omvärlden det genom att lägga ut det på Youtube.

Jag ska samla på mig en bra länksamling som jag ska dela med mig av, så snart som möjligt. Kom gärna med tips och idéer på vad som uppskattas och vart jag kan hitta detta.

Lyssna på: Steve Miller Band - Serenade

Inga kommentarer: