torsdag 18 oktober 2007

Fresh start. Då jag längre inte bor i Malmö, kan min blogg knappast kallas "Skånes minst intressanta liv". Jag vågar inte direkt påstå att mitt liv är så mycket mer intressant i Luleå, men det är ett helt annat liv. Så därför en helt ny blogg.

So what is up and what is down?

Uppe är iallafall att det finns så mycket snygga kläder och skor i butikerna nu när det är höst. Jag vill ha höst hela tiden! Igår fyndade jag till exempel fyra klänningar på KappAhl (jag vet, vem går in där och handlar?) för sammanlagt 263 kr; halva rea-priset. Gina Tricot har också proppat sina butiker fulla med fina klänningar. Jag har aldrig gillat Gina, men det finns ett flertal sköna, billiga och väldigt snygga plagg där. Basplagg som helfärgade linnen och t-shirtar har knappast varit mer sköna än därifrån.

Nere är däremot att Myrorna har såna hutlösa priser. Över 200 kr för en sliten, missfärgad kuvertväska. Även om det känns lite icke-PK att säga det här, med tanke på att vinstpengar från Myrorna faktiskt går till Frälsningsarmén, Rädda Barnen, whatever; det är för dyrt! UFF är också dyrt. Som tur är/olyckligtvis (jag har inte bestämt mig än för vilket jag tycker), så finns inte det i Luleå. Vad är grejen, att det är så trendigt och de kan därför ta såna priser?

På lördag är det modevisning på Cleo. Make up store fixar sminket och Schwarzkopf fixar håret. Jag vet, jag jobbar inte för Make up store, men jag råkade ramla in på det jobbet. Yaay me! YAAY GOODIE-BAG!

Inga kommentarer: